Železobetonový oblouk nad Orlíkem je největším v Česku

Na trati z Tábora do Písku se bude jezdit přes Orlickou přehradu po železničním mostě s duší. To není pokus o poezii, ale vyjádření málo známého faktu, že oblouk nového mostu u Červené nad Vltavou je dutý, a dokonce i průchodný, což v budoucnu ocení zejména správce mostu při revizních prohlídkách. V prosinci minulého roku stavbaři Metrostavu a Metrostavu TBR dokončili letmou betonáž tohoto ojedinělého díla a vytvořili největší železobetonový oblouk v Česku. S rozpětím 156 metrů o šest metrů překonává nedaleký Podolský most, dosavadního obloukového šampiona.

 

Věžové jeřáby JVS pomáhají na Orlíku

Na stavbě jsou taktéž přítomny věžové jeřáby společnosti JVS. Ty zde pracují od samého počátku a zůstanou až do konce. „Věžové jeřáby pomáhají zejména s přesunem materiálu, lidí a taktéž mechanizace,“ uvádí obchodní zástupce společnosti JVS Marek Krčma. Věžové jeřáby Terex CTT 331-16 mají parametry, které byste v Česku jenom těžko hledali. „Jsou to jedny z nejextrémnějších jeřábů k pronájmu ve střední Evropě."

 

Zbytek článku o výstavbě železničního mostu přes Orlík si můžete přečíst na oficiálních stránkách Stavebního Serveru.